ZPOST
BMW Garage BMW Meets Register Search Today's Posts Mark Forums Read


Go Back   ZPOST > BMW Z4 Technical Talk > Engine, Exhaust, Drivetrain Modifications
  TireRack

SUPPORT ZPOST BY DOING YOUR TIRERACK SHOPPING FROM THIS BANNER, THANKS!
Post Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      08-24-2012, 07:10 PM   #23
beta
Lieutenant Colonel
28
Rep
1,655
Posts

 
Drives: 2006 M Roadster
Join Date: Mar 2011
Location: CA

iTrader: (2)

Quote:
Originally Posted by Tomek R. View Post
I started in 2010 building the swap V8 s65 in to the body BMW Z4 M.
Welcome to the forums Tomek! I see this is your first post. If you are able, please post pictures of your progress.
__________________
Appreciate 0
      09-03-2012, 04:39 PM   #24
Rafal
New Member
0
Rep
6
Posts

 
Drives: TBA
Join Date: Aug 2012
Location: Boston MA

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Tomek R. View Post
Hi,

I started in 2010 building the swap V8 s65 in to the body BMW Z4 M. I have little chance to finish this project at the end of 2012.It is huge challenge for everyone ,especially from car mechanics
I'm interested in your progress in this topic(of course if you are decided to do it).

Regards,
Tomek

Best regards,
Tomek
Czesc Tomek, gdzie robisz ten swap? Moj kolega planuje to samo, ale nie wie kto by sie czegos takiego podjal. Czego Ci brakuje do skonczenia tego projektu?
Appreciate 0
      01-05-2013, 03:42 PM   #25
Tomek R.
Registered
0
Rep
2
Posts

 
Drives: BMW Z4
Join Date: Aug 2012
Location: Poland

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Rafal View Post
Czesc Tomek, gdzie robisz ten swap? Moj kolega planuje to samo, ale nie wie kto by sie czegos takiego podjal. Czego Ci brakuje do skonczenia tego projektu?
Cześć Rafał,
Przepraszam ,że dopiero teraz odpowiadam, ale chciałem mieć się czym pochwalić :-) Jest duża szansa ,że V/VI 2013 skończę temat- lista przeróbek jest ogromna (od customizowania maglownicy, po przeróbkę kolektorów spalinowych, mocowania silnika, wiązka spalinowa,....o modyfikacji samej maski nie wspominając (silnik jest za duży nawet dla maski z Z4 M)
Kluczem do skucesu projektu jest elektronika gdyż komponenty silnika S65 i podzespoły Z4 są poprostu z 2 różnych epok, a ja chciałbym by wszystko działało (zegary, klima, etc)
Ogólnie w e85 jest bardzo, bardzo mało m-ca dla S65 (S85 jest bardziej płaski) dlatego łatwiej to zrobić z nowym modelem Z4 . Mam kilku zapaleńców którzy tematu się podjęli w Warszawie- w razie czego służę kontaktem. Liczę, że kolejny post będzie z podniesiona głową :-)
Appreciate 0
Post Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 11:15 AM.




zpost
Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST