View Single Post
      04-16-2010, 02:19 PM   #18
bmwZ
Lieutenant
bmwZ's Avatar
Norway
202
Rep
541
Posts

Drives: Z4 35i ESS
Join Date: Apr 2010
Location: Norway

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by MatZZ View Post
Hei igjen. Jeg kjører en 3.0 Si coupe og har lenge tenkt på å få meg kompressor.
Ess frister skikkelig, men jeg er usikker på slitasje av bilen, avgifter og EU kontroll. Jeg har inntrykket her på forumet og av de jeg kjenner at å reg. hestekrefter og co2-utslipp er en NO GO, og da lurer jeg på hvordan dette går på Eu-kontroll? Samtidig visst jeg går for kompressor må jeg ha nye bremser. Hvordan liker du dine? Videre er jeg så "uheldig at jeg har automatgir med F1-paddler. Det vil jo gi visse begrensninger på kompressoren, men jeg har lest meg fram til at 330 er innen rekkevidde med original girkasse. Vet du om noen som er i samme situasjon, eventuelle problemer?
Samtidig holder jeg på å se etter nye felger og dekk og lurer på hva du syntes om dine, jeg kjører originale 255 bak og de sporer som et H*** i Bergen...
Håper du tar deg tid til å svare, på forhånd takk

Hei igjen! Lurer på om du kjører gamle bilen til en venn av meg. Kjøpt den på Autostrada eller? Sølvgrå met med sort skinn....

For det første så mener jeg at ESS ikke lager kompressor kit til din motor, men de kan sikkert utvikle ett sett, det koster selvfølgelig mer penger da... Jeg vet at stage1 på vanlig 3,0 gir ca 320hk, og det er her ok med automat. Skal du ha stage2 og 3 kan man ikke ha automatkasse.

EU går vanligvis uten problem, blir ikke store forandringer i utslipp. EU-godkjente min i fjor uten spørsmål.

Når det gjelder avgifter, skal du betale HK avgift men ingen C02 avgift. Man får 10% på nybilavgiften for hvert eneste år, så min bil som er en 04 skal ha 60%. Biltilsynet har vanskelig for å måle effekt, men best å ikke bli stoppa ja

Bremsene er helt konge, de virker godt til daglig kjøring som på bane, helt annen verden fra mine standard bremser. Virker ikke som kvaliteten er dårlig heller...

Når det gjelder felger og dekk er jeg superfornøyd. Du har kanskje runflat, de sporer som H..... Jeg kjørte på Bridgestone hele veien før, men sporet. Byttet dekka foran til Nangkang (Jeg vet det høres sprøtt ut), det gjorde underverker. Nangkang dekket er veldig runde på kantene, det gjør at de ikke sporer. Bra grep også faktisk....

Håper du har fått noen svar
Appreciate 0